RECENZE: Harry Potter a Fénixův řád (KNIHA)

16. července 2014 v 13:05 |  Recenze knih

Kniha: Fénixův řád
Díl: 5
Počet stran: 800
Rok vydání: 2004(nejnovější vydání)
Originál byl vydaný v roce 2003.

V bradavicích se stále něco děje. Harry zahajuje pátý ročník v Bradavicích a nestačí se divit. Bradavice se totiž začínají dostávat pod vliv Ministersva kouzel. Dokonce to dojde tak daleko že si Ministerstvo dělá nároky na místo ředitele Bradavické školy a jako zástupce ředitele zvolí babu Umbridgeová (ta kuje pikle aby se dostala na nejvyšší místo), která je zastáncem tělesných trestů což obrátí školu zcela naruby. Harry a skupinka jeho přátel si tohle nechtějí nechat líbit a tak se začnou potají sami učit jak svou moc lépe využít v obraně proti černé magii. Nakonec dojde k tomu že jsou studenti odhaleni a Brumbál je vyhozen z funkce ředitele a na jeho místo nenastoupí nikdo jiný než Umbridgeová. Ke konci dojde k souboji v budově Ministerstva kouzel a bohužel jeden z Harryho blízkých lidí přijde nenávratně k úhoně...

Moje očekávání: Jelikož tento filmový díl moc nemusím, měla sem takové špatné tušení i o knize...kniha byla sice dobrá ale tenhle děj mě až tak nebavil jako ostatní knihy.

Myslím že tenhle díl je jeden z nejslabších dílů knižní série společně s prvním a první polovinou sedmého. Netvrdím že je to špatná kniha, to ne ale rozhodně mě tolik nebavila jako ostatní. Je to určitě dobře vymyšlený, originálně udělaný ale mě tento děj prostě nějak nesedl :D A ten konec mě fakt naštval...myslím jak to dopadlo s tím jedním blízkým Harryho přítelem nebo jak bych to měla říct. Kdo četl, ví o kom mluvím. A to pro mě byla zrovna taková sympatická postava a měla sem jí docela ráda:( No ale rozhodně to má i kladné stránky, např.: se mi líbilo jak autorka vymyslela takové ty zvířata Škrkny, nebo jak se jmenovaly, to bylo hodně originální. Musím říct že děj mě po celou dobu moc nebavil ale ten menší souboj na konci mě bavil!

Co se mi na knize hodně líbí je obal. Podle mě je to nejlíp udělaná obálka, ještě teda s Ohnivým pohárem a Princem dvojí krve.

To že můj názor nebyl až tak kladný neznamená že by se vám ta kniha nemohla zalíbit, každému se líbí něco jiného. Je to koneckonců jen můj názor a knížka i tak podle mě stojí za přečtení.

Hodnocení: 80%