15. července 2014 v 9:34 |  Recenze knih
Harry Potter a Kámen mudrců Harry Potter a Kámen mudrců

Kniha: Kámen mudrců
Díl: 1
Počet stran: 287
Rok vydání: 2000(první kniha nad textem), 2010(druhá kniha nad textem)
Originál byl vydaný v roce 1997.

Harry potter si o sobě myslí že je naprosto obyčejný chlapec až do svých jedenácti let kdy mu sova z Badavické školy čar a kouzel přinese dopis, který ho zve ke studiu soukromé prestižní školy. Harry až doteď bydlel u svého strýce a u své tety, protože jeho rodiče zemřeli když byl ještě nemluvně, ale ted odejde do Bradavic a najde si tam nejenom kamarády ale i pocit bezpečí a domova kterého se mu u Dursleových (teta,strýc a bratránek) nedostávalo. Leccos se dozvídá o minulosti svých zemřelých rodičů, naučí se mistrovsky hrát famfrpál a kvůli Kameni mudrců podstoupí nebezpečný souboj se zloduchem Voldemortem, který má na svědomí smrt jeho rodičů...

Moje očekávání: Už dlouhou dobu znám film-téměř sem na něj vyrostla-a chtěla sem si přečíst také knihu. Ve většině knih je to hodně rozdílné z hlediska děje, většnou je tam míň věcí než v knize, jsou tam jinak udělané postavy, nikdy neříkají přesně to co říkají v knize...a kniha mě fakt překvapila protože přesně tohle pro ni neplatí.

Jsou tam stejné hlášky, stejné charakteristické rysy postav, stejný děj který jde po sobě v uplném souladu s filmem takže kdo viděl film (myslím si že asi každý, dneska asi není nikdo kdo by ten film neznal...) v knize ho nic nového nepřekvapí teda asi kromě fakt těch malých detailů jakože např:. když se Harry chtěl dostat za Voldemortem aby ho zastavil před krádeží Kamene mudrců tak tam místo těch třech ůkolů byly čtyři a ten čtvrtý spočíval vtom že měly uhodnout z které lahve se napít aby nevypili otrávený obsah...to mi přijde jakože tak že tam nemůže být naprosto všechno protože by to ani časově nevyšlo. Ale fakt je to kniha která se nejvíce podobá obsahem filmu kterou sem kdy četla. Nejvíc se mi líbí postava Ronald protože se mi líbí jaké má vlastnosti a charakteristické rysy a hned po ní Ginny.

Je to spíš pro mládež ale určitě by se to mohlo líbit i dospělým lidem kteří si potrpí na takovéhle tipy knih.

Knížka je zábavná, děj rychle plyne a dá se to přečíst třeba za dva dny. Celkově mě to bavilo tím že tam nebyly žádné dlouhé nudné konverzace, žádné dlouhé myšlenkové pochody, jen mě trošku mrzí že to nebylo psáno jakoby z pohledu Harryho. Já mám radši když jsou knihy psány z pohledu hlavní postavy a ne z pohledu vypravěče :( Kdybych neviděla film tak by mě to bavilo víc protože už to vlastně všechno znám a nedozvěděla sem se nic nového.

Hodnocení: 80%