16. července 2014 v 11:33 |  Recenze knih
Harry Potter a Ohnivý pohár

Kniha: Ohnivý pohár
Díl: 4
Počet stran: 576
Vydání: 2008(nejnovější vydání)
Originál byl vydaný v roce 2000.

Harry se ještě před začátkem školního roku zúčastní spolu s Weasleyovými(Ronova rodina) mistrovství světa ve famfrpálu, v jehož závěru se mu na obloze objeví znamení zla. Když Harry dorazí do Bradavic zjistí se v závěru školního roku bude konat soutěž, jaká se neudála stovky let a do které budou zapojeny konkurenční školy čar a kouzel. Je zamilovaný do dívky jménem Cho a snaží se s ní nějak sblížit. Když proběhne zápis do soutěže má to tragické výsledky: Harryho jméno, není známo jak, se dostalo do Poháru který vybírá šampióna za každou školu(za Bradavice vybere 2 šampiony : Harryho a Cedriga). Harry tedy bude muset soutěžit jenže to není jen tak nějaká hra, je to soutěž na život a na smrt a jen jeden pozvedne Pohár tří kouzelníků. Harry a Cedrig se dostanou k poháru společně a on je odnese na místo kde dojde k znovuzrození Lorda Voldemorta, čemuž Harry nestihne zabránit...

Moje očekávání: Opět sem byla překvapena jak dobrá kniha to je. Je to uplně něco jinýho než 1. a 2. díl. Myslela sem si že to bude míň zábavné a míň předvídatelné, opět sem J.K. Rowling podcenila :D

Zase říkám že je to něco jinýho než film. V tomhle díle už je to takové částečně i dost o citech. Doteď Harry neměl žádného bližšího člověka který by ho bral za svou rodinu (samozřejmě kromě Weaslyových) a ted je to všechno jiné protože Harry našel svého kmotra Siriuse a utvořilo se mezi nima silné pouto.

V tomhle díle se mi líbí nápad s tím turnajem. Je to jakoby něco zase uplně jiného a je to nápaditý a myslím že se tahle kniha docela povedla. Zároveň se mi i líbí že tady už je Harry starší a začíná mít takový ty puberťácký sklony. Je to zábavnější a už se tady toho víc děje. Už je to tlustší kniha oproti 1. a 2. dílu a proto je tam toho mnohem víc a je to fakt napínavý, hlavně v tom turnaji. Bohužel ten konec nedopadne zrovna nejlíp. U tohohle dílu se mi moc líbí obal knihy. Obal je prostě supr.

Kniha je moje druhá nejjoblíbenější v této sérii. Dřív se mi líbila postava Rona a Ginny, ale v tomhle díle sem si hodně oblíbila Siriuse. Knížku bych určitě doporučila. Hodnotím ji velmi kladně.

Hodnocení: 97%