16. července 2014 v 19:25 |  Recenze knih
Harry Potter a princ dvojí krve

Kniha: Princ dvojí krve
Díl: 6
Počet stran: 532
Rok vydání: 2008(nejnovější vydání)
Originál byl vydaný v roce 2005.

Harrymu je už 16 let. Tak, jako vždy, začíná nový školní rok. Obavy, které sužovaly všechny studenty od minulého roku, se vyplnily. Lord voldemort se opravdu vrátil a sním i strach a výtržnosti které se neobjevili od dob kdy byl Pán zla(Voldemortova přezdívka) mrtvý. Nikde už není bezpečno jako dříve. Proto se Harry společně s Brumbálem(ředitel Bradavic) rozhodne najít způsob jak Voldemorta zničit jednou pro vždy. Také uplnou náhodou narazí na knihu jež patřila Princovi dvojí krve a on se snaží vypátrat kdo by to mohl být. Taky se začíná tvořit mezi Harrym a Ginny, Ronem a Hermionou nové pouto které je víc než jen kamarádské...

Moje očekávání: Čekala jsem že kniha bude dobrá a nemýlila jsem se! A byla určitě ještě lepší než film.

Kniha mě doslova šokovala konečným rozuzlením. Jednak tím kdo se nakonec schovával pod titulem Princ dvojí krve a jednak tím že tady zemře další důležitá osoba. Což mě hodně mrzí vzhledem k tomu kdo to je(kdo četl ví o čem mluvím, teda spíš o kom :D ). Tenhle díl mě fakt bavil. Bylo to hodně napínavý, děj byl trochu složitý a taky dost na přemýšlení ale líbil se mi.

Na druhou stranu ale mám taky trošku záporné názory. Třeba že rozhovory mezi Brumbálem a Harrym byly občas nekonečně dlouhé(já nemám ráda dlouhé a nekonečné knihy nebo rozhovory v nich které se táhnou přes 2 kapitoly, kdoví jestli ne ještě víc...), nebo jak se vraceli ve vzpomínkách tak to bylo taky hodně vysvětlování, mnohdy se to dalo těžko pochopit, atd. Ale jinak si myslím že kniha se povedla a byla dobrá a takovýhlech momentů tam bylo opravdu jen pár.

Tady mě hodně zaujala postava profesora Křiklana. Vůbec nevím čím, asi tím jak si vybíral ty studenty a pak je zval na menší oslavu v kabinetu, lépe řečeno asi tím že je to takovej podivín. Ještě pár slov k obálce knihy: obálka je skvělá, taková jednoduchá ale přitom fakt pěkná.
Knížka určitě stojí za to si jí přečíst. Je to jeden z mých oblíbených dílů :)

Hodnocení: 97%