15. července 2014 v 21:14 |  Recenze knih

Harry Potter a vězeň z Azkabanu

Kniha: Vězeň z Azkabanu
Díl: 3
Počet stran: 384
Rok vydání: 2009(nejnovější vydání)
Originální vydání v roce 1999.

Harrymu už je 13 let a vrací se zpátky do Bradavické školy. Špatné však je že o prázdnínách utekl z Azkabanského vězení obávaný masový vrah Sirius Black který je údajně spojencem Voldemorta. V Bradavicích panuje strach a nejvíc zevšeho u Harryho protože vrah jde údajně po něm jako odplatu za Lorda Volderta kterého Harry na konci druhého dílu přelstil a dočasně zničil. Harryho ale čeká ještě jedna rána a to fakt že Sirius je jeho kmotr. Harry se se svými přátely Ronem a Hermionou ocitnou ve špatný čas na špatném místě a postaví se Blackovi tváří v tvář. Zjistí však že Harryho kmotr ho nechce zavraždit a že to celé byl omyl a pravda vypluje na povrch (v dobrém i ve špatném slova smyslu). Sirius je nakonec chycen a odsouzen na smrt což Harry s Hermionou nedovolí a vypraví se ho zachránit...

Moje očekávání: Po předchozích dílech jsem čekala že to bude dobré ale je to mnohem lepší než sem si myslela!

Třetí kniha Harryho Pottera je tak trošku zlomová. Tenhle díl odpálil knihu Harry Potter z kategorie dětske literatury někam výš. Ve filmu je to jeden z mých oblíbených dílů ale v knize je to můj nejjoblíbenější díl a bavil mě snad nejvíce i když Princ dvojí krve a Ohnivý pohár jsou silní konkurenti :) Ale tenhle díl mě prostě uplně dostal na kolena! Hrozně moc se mi tady líbí děj a to jak je ta kniha napsaná. V prvním díle byla kniha téměř totožná s filmem, ale tohle už není ten samý děj jako ve filmu: jsou tam jinak uspořádané rozhovory, události jdou jinak za sebou a je tam toho už mnohe více...i tím už se to zdá plnější a nabitější děj a tím taky mnohem zajímavější.

Jediné co mě na té knize trošku štve že už tam začínají bejt strašně protáhlé konverzace (např.: ten moment ve Chroptící chýši-tam se konverzace táhne snad přes 2 kapitoly) a začíná to bejt složitý na pochopení...ale všechno má své pro a proti. Knížka mě fakt dostala a jak už sem tu psala je to můj nejoblíbenější knižní díl. Jinak bych jí doporučila asi bezproblému všem věkovým kategoriím pokud se jim tento žánr líbí. Kniha je úžasná a dávám jí kladné hodnocení.

Hodnocení: 97%