1. srpna 2014 v 11:18 |  Recenze knih

Žánr: scifi, fantasy, román
Počet stran: 334
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2011
Originál byl vydaný v roce 2010.

!!!Kdo nechce vědět jak to dopadlo, nebo jak to podrobněji dopadne v třetím díle, nečíst obsah knihy!!!

Dvanáctý kraj byl zničen. Zachránilo se pouze pár lidí, mezi nimi i Hurikán(Gale) a Katnissina rodina. Peeta je v zajetí Kapitolu. Po zachránění Katniss z arény vypuklo povstání po celém Panemu. Ukáže se, že 13. kraj pořád existuje, jen o tom nikdo neví. Protože Katnissin domov byl zničen, stěhuje se tedy do 13. kraje kde příjmá roli Reprodrozda-hlavního symbolu revoluce. Jenže nedokáže unést že je Peeta teď v Kapitolu a že ho možná právě mučí(spolu s Johannou kterou také unesli), proto pošlou záchranou skupinu která je má vysvodit. Nebude to ale první mise v Kapitolu, protože Katniss si vyžádala smrt prezidenta Snowa přímo před jejíma očima...

Moje očekávání: Jelikož je to poslední díl byla sem napjatá jak struna, co se bude dít dál. Knížka mě potěšila, protože mě opět nezklamala.

Třetí díl série Hunger games dopadl na můj vkus docela špatně. Umře důležitá osoba, navíc už neexistuje 12ctý kraj, tudíž ani lidé které Katniss znala(kromě těch málo, kteří se zachránili). Ale ta smrt mě dostala, to jsem fakt jako nečekala a bylo mi to líto. No alespoň jedno plus je že si Katniss konečně vybrala mezi Peetou a Hurikánem, podle mě správně ale to je jen můj názor. Někdo by mohl zuřit protože fandil tomu druhému...:D No zkrátka jsem s jejím výběrem spokojená.

Jako obvykle sem od knihy nemohla odtrhnout oči. Jsou tam části které člověka uplně pohltí, potom zase části které trošku "drhnou" ale zase jsou takové na doplnění a aspoň sem někde mohla přestat číst a dát si pauzu :D Možná mě to jen maličko nebavilo ze začátku kvůli tomu že tam Peeta nebyl, ale to se potom změnilo. A musím ještě říct že sem byla šokovaná co se tam s Peetou dělo, jak se choval když dorazil z toho Kapitolu(samozřejmě to nebyla jeho vina) to mě opravdu štvalo a mrzelo a byla sem ráda že se to pak nakonec vyřešilo.

Je to zas něco trochu jinýho než předešlé díly, tam je to spíš o tom jak jsou v tý aréně a tohle už je víc o životě Katniss a o vedení revoluce, misích v krajích atd...Když tak píšu o misích napadá mě že vlastně na té v Kapitolu taky umře jedna dost důležitá osoba, samozřejmě jich tam umře spoustu ale tahle smrt je z nich nejhorší.

Myslím že nejpovedenější díl byl druhý ale stejně byl jen o chlup lepší než ty další.
Nejvíc se mi líbil ten konec v Kapitolu a podle mě měla autorka skvělý nápad s rozmístěním těch smrtelných pastí po městě, některé byly fakt dobře promyšlené...prostě jakmile tam byly ty pasti tak se to rozjelo a nezastavilo se to až do konce. Fakt super, napínavý, akční, zajímavý, občas dojemný. Jo taky se mi líbí že v knížce to není až tak přehnané s romantikou jak to někdy bývá, je to prostě tak nějak odreagované tou romantickou stránkou, není jí tam ani moc ani málo.

Nelituju že sem si knížku zakoupila a přečetla protože se dostala mezi mé nejjoblíbenější. Rozhodně doporučuju, neříkam že se to musí líbit komukoliv za každou cenu, každý má jiný vkus a každému se líbí něco jiného. Mě se ta knížka ale opravdu zalíbila :)

Hodnocení: 99%