14. srpna 2014 v 11:43 |  Recenze knih

Díl: 1
Autor: Cassandra Clare
Žánr: scifi, fantasy, romantický
Počet stran: 496, 416, 450
Nakladatelství: Simon & Schuster, Knižní klub, Mladá fronta
Rok vydání: 2007(originál, první kniha), 2013(druhá kniha), 2009(třetí kniha)

15ti letá Clary Frayová začíná tušit že s ní není něco v pořádku. Začínají se jí totiž vracet vzpomínky o kterých ani nevěděla že je má. Její život se od základů změní, když jednou vyrazí do nočního klubu kde se stane svědkem vraždy a přitom se pozná s lovci stínů, kteří mají ochraňovat svět před zlými démony. Zjistí taky že i ona sama je jedna z nich, a že má zvláštní schopnosti o kterých vůbec netušila. Clary se sice otevře nový svět ale ten starý před ní definitivně zabouchne dveře...

Moje očekávání: Na tohle sem se hrozně těšila už od začátku co sem viděla film :D

Jakože na tohle sem se hodně těšila ale nečekala sem že to bude až tak dobrý. Fakt je to úžasná knížka. Je to dobře napsaný, sice mi chvíli trvalo než sem si na styl psaní zvykla a taky mě to kvůli tomu chvíli nebavilo ale jakmile sem si zvykla tak sem musela pořád a pořád číst. Dokonce si myslím že mě tak bavila že sem jí přečetla asi za dva dny což u mě neni moc běžný že bych knížku přečetla za dva dny:D

Od filmu se to moc neliší, něco málo tam je přidanýho a někdy je trošku přehozený a jinak zamotaný děj ale jinak je tam v skoro všechno stejný. První díl mě bavil hrozně moc ale ne víc jak druhý a třetí, ty jsou podle mě nejlepší.

Líbí se mi že se autorka nebojí používat víc sprostých slov. Taky se mi libí že umí přitlačit na tu romantickou stránku knihy, že to není jen jako že si dva lidi dají pusu a konec, tady si člověk kolikrát myslí že se tam stane i něco víc...teda nevím jestli už u jedničky ale rozhodně v těch dalších dílech jo. I když bych to do knihy od pohledu nikdy neřekla tak je strašně romantická a ten příběh co se tam odehrává je skvělej. Má to originalitu, má to romantiku, má to kouzlo nepředvídatelsnosti(teda v jedničce moc ne no, ale to je jediný předvídatelný díl knihy :D), má to napětí a akci.

Já tady tu knížku uplně vynáším do nebes, ale samozřejmě má i nějaké chybky ale najdětě nějakou knihu která je nemá.
Jediné co mě vytáčí, tak je to že kniha není psaná z pohledu hlavní hrdinky jak se to většinou dělá ale těch hlavních hrdinů je tam tak nějak víc a když je každej na jiným místě tak se to s vyprávěním střídá(Chvíli vypráví Clary o tom co dělá, kde je, potom zase Simon-Clary nejlepší kamarád,...a takhle to jde dokola, tohle je ale nejvíc ve čtvrtym a pátym dílu, v prvním ještě moc ne). Nejdřív mi to nevadilo ale jak jsem se tak dočetla do čtvrtého dílu už mi to začínalo vadit protože jsem se vždycky začetla do toho co dělá Clary a než jsem si to stačila pořádně vychutnat tak se to najednou useklo a začal vyprávět Simon kde je on a co dělá...Nevím ale nějak mi zrovna tohle nevyhovuje, když se střídají dvě postavy ještě mi to tak nevadí ale když třeba už čtyři nebo pět tak to mě fakt štvě.

Musím říct že sem byla šokovaná jak to nakonci dopadne mezi Clary a Jacem, a přijde mi že je to hrozně originálně vymyšlený, to je v podstatě jak zakázaná láska. A to se mi na tom líbí :D

Líbí se mi postava Jace, protože já mám asi úchylku na takový ty kluky co se chovaj zle, nadřazeně a jsou sexy, ale když přijde na věc tak dokážou být i romantičtí a citlivý. Líbí se mi jak je sarkastickej a vtipnej a arogantní :D Pak jsou moje další oblíbené postavy Luke a Isabela a Krasomil Pohroma/Magnus Bane.

Knížka je skvělá, čtivá, na odreagování, líbí se mi prostředí kde se to odehrává, prostě dobrý. Mě asi dost sedla protože já jí mám téměř nejradši ze všech knížek co jsem četla a určitě doporučuju. Určitě se najde i člověk kterému se to líbit nebude, tak to prostě je, nejde se zavděčit všem, každý má jiný vkus a má rád jiný styl psaní...Za mě ale tuhle knížku určitě jo.

Jo ještě sem chtěla řícto že kniha má nádhernou originální obálku(to je ta první). Fakt se mi ta obálka šíleně líbí, i ta z Knižního klubu není tak špatná. Ale třetí obálku knihy jsem tam dala jen jako porovnání co z krásného originálu dokáže udělat české nakladatelství! To je HRŮZA!!! Kdybych na tuhle knihu narazila v obchodě tak bych se na ní ani nechtěla podívat natož si jí ještě kupovat, zato kdybych narazila na první dvě tak bych si je musela aspon prohlídnout protože obálky jsou pěkné a zaujmou. No trošku sem se rozepsala ale tohle už je opravdu všechno :)

(Pod článek vždycky dávám nějakou anketu, tak můžete hlasovat, za každý hlas budu moc ráda!)

Hodnocení: 99%

(1% dolů protože další dva díly se mi líbí víc, jinak bych dala 100)